Over mij

Lifestyle Teksten Bottom

Zeg het met
je eigen woorden

En ik zet het voor jou op papier.
Ik ben Karlien, by the way 👋

 

Als freelance copywriter schrijf ik vaak over lifestyle-onderwerpen als interieur, mode en reizen. Dat is zo gegroeid omdat ik jarenlang werkte voor magazines over die thema’s, maar ik buig me nog geregeld over traditioneel ‘drogere’ onderwerpen.

Als het maar over mooie verhalen gaat: ik ben een vrolijke verteller die ook jouw verhaal vertaalt in originele teksten.

Mag het met een kwinkslag? De max, én een goed idee: humor laat je boodschap extra opvallen. Dat kan van subtiel tot uitgesproken, en ik help je graag met allebei.

Professioneel en informeel kunnen perfect in één verpakking. Sterker nog, een ontspannen toon maakt je zaak of merk heel toegankelijk. Zodat mensen enthousiast contact opnemen, hun vraag meteen durven te stellen en uiteindelijk vol vertrouwen met jou in zee gaan.

Copywriter Karlien De Vrieze buiten

Het begon 30 jaar geleden...

…ongeveer. Want ik wist al heel vroeg dat ik ‘iets met taal’ wilde doen. Talen waren op school mijn beste vakken (wiskunde was – en is – the stuff nightmares are made of).

Na mijn studies vertaalkunde en journalistiek scherpte ik mijn skills aan:

  • Bij Colruyt: als copywriter en voice-over. Fun fact: wie bij Colruyt winkelt, kent misschien het zinnetje: ‘Bestelling nummer dertien is klaar aan de beenhouwerij’. That’s me 😉
  • Bij interieurmagazine Actief Wonen: mijn intrede in de magazinewereld. Ik werkte er als eindredacteur en schreef een maandelijkse rubriek.
  • Als freelance vertaler, eindredacteur en copywriter
    – een periode waarin ik graag van álle teksten proefde.

Everybody loves lifestyle

Fastforward ongeveer een decennium, en mijn cv was aangevuld met eindredactie bij het weekblad Flair, eindredactie en reportagewerk bij de reismagazines Pasar en Campertijd, redactie en coördinatie van bedrijfsmagazines, copywriting van websites, blogs en publireportages.
Al die teksten hadden één ding gemeen: een link met lifestyle.
Ik stelde vast dat lifestyleteksten niet alleen informeren, maar ook inspireren. Ze bezorgen mensen een ‘aha!’-moment, doen hen dromen of lachen.

En het mooie is: de lifestyleprincipes kan je toepassen op haast elk type informatie. Een lifestyle-invalshoek maakt je boodschap niet alleen makkelijk verteerbaar, maar ook ronduit verleidelijk.

Het is bovendien een fantastisch ingrediënt voor content marketing waar je potentiële klanten echt iets aan hebben.

Storyteller Karlien De Vrieze

Wat lees jij liever?

  • Een tekst over een fietsverzekering
  • Een tekst over de mooiste fietstochten in Vlaanderen
    (met – trouwens  ook een kadertje over het nut van een fietsverzekering)

Ja maar – denk je misschien – past alles wat ik wil zeggen dan wel in dat kadertje? Misschien niet, maar dat zeg je dan wel als je je klant persoonlijk ontmoet. Want de kans dát je hem persoonlijk ontmoet, is net gigantisch toegenomen dankzij
jouw lifestyleverhaal.

Alles begint bij de woorden op je pagina.
Reken gerust op mij voor straffe copy.